Bewonersvakantie! oktober 2021

Onze bewoners zijn van 4 tot 6 oktober op vakantie geweest! De teamleden die mee waren, hebben een mooi verslag gemaakt waar we jullie graag van mee laten genieten:

Om 10.15 uur vertrokken we van Toermalijn richting Beekbergen. De reis verliep voorspoedig en tegen half een konden we heel luxe zo aanschuiven bij de lunch. Het hotel is prachtig en het personeel heel aardig. We hebben allemaal heerlijk gegeten. Na de lunch hebben we de snoezelruimte opgezocht. Het was een mooi ingerichte ruimte met veel plekken om te liggen en heel veel te zien en te beleven. Iedereen genoot er op z’n eigen manier van, maar voor iedereen werkte het heel ontspannen. (Yacintha is superrelaxed, Kaj ook, die valt heerlijk in slaap, Bertien geniet zichtbaar van alle lichtjes en Mirthe is alert en kijkt om zich heen. Chris tijgert over de verschillende podiums en bedient de lichtknopjes. Bente is eerst even onrustig (omdat ze niet lekker ligt?) Wanneer ze weer in de stoel zit kan zij ook genieten van de muziek en lichtjes. Na het relaxen was het tijd om iets te drinken. Dit deden we in een gezamenlijke ruimte die speciaal voor ons gereserveerd was. Daarna naar buiten geweest. Het weer was nog erg lekker en de omgeving is mooi. Met een frisse toet aan tafel waar we een 3 gangen menu voorgeschoteld kregen. Iedereen at er smakelijk van! Na het eten in de gezamenlijke ruimte uitgebuikt en spelletjes op de Ipad gedaan en muziek geluisterd. Langzaamaan werd het bedtijd en is iedereen naar zijn/haar kamer gegaan om te slapen.

De volgende ochtend zaten we om 9.00 uur aan het ontbijt. Ook dat lieten we ons goed smaken. We konden kiezen uit allerlei lekkere broodjes en fruit. Daarna even in de snoezelruimte. Om 11.00 uur kwam Annabel aan. Het was prachtig weer dus hebben we een lekkere wandeling gemaakt. Het verharde pad ging op een gegeven moment over in een smal zandpaadje dus de begeleiding moest wel even aan de bak. Konden ze gelijk het lekkere eten verbranden. De bewoners vonden het gelukkig wel grappig.
Van wandelen krijg je honger dus de pannenkoeken die we buiten in een grote tent opaten, gingen er heel goed in. We moesten zelfs bij bestellen!
Na het eten even rusten in de snoezelruimte. Dit was weer heerlijk. Om half 4 wat gegeten en gedronken. We zouden gaan zwemmen maar helaas was er iets mis gegaan met het reserveren van het zwembad waardoor dit niet lukte. We hebben in plaats daarvan met een aantal bewoners lekker gedoucht. Fijn de tijd voor iedereen. De bewoners die na het eten gingen douchen hebben zich in de gezamenlijke ruimte vermaakt.
Toen was het zomaar weer tijd om te eten en werden we weer getrakteerd op een heerlijke maaltijd. Iedereen heeft ervan gesmuld! Na het eten hebben de andere bewoners gedoucht en hebben de anderen gechilld. Iedereen ontspannen naar bed gebracht.

De laatste ochtend is aangebroken. We mogen nog een keer aanschuiven aan de ontbijttafel en genieten van al het lekkers. Terwijl de spullen in de bussen geladen worden zijn de bewoners nog even in de snoezelruimte. Het regent deze ochtend pijpestelen, wat het vertrek nog minder leuk maakt. Rond 11 uur zitten we weer in de bus en begint de terugreis. Ook deze keer verloopt het voorspoedig en zijn we zo rond 1en thuis. Sonja heeft voor ons ook een heerlijke lunch klaar gemaakt zodat het vakantiegevoel nog eventjes voortduurt. Na de lunch iedereen even rusten en toch ook even bijkomen van deze heerlijke dagen.

Wij vonden onze bewoners echt toppers! Zij hebben genoten en wij hebben van hun genoten!

Gerda, Astrid, Frank, Erne, Annabel en Anita.